Доменико Долче е роден на 13 септември 1958 година в Полици Дженероса (Италия), а Стефано Габана – на 14 ноември 1962 година във Венеция, според някои източници – в Милано (Италия). Двамата се запознават в Милано през 1980 година, работят за една и съща модна къща. През 1982 година създават общо дизайнерско консултантско студио. С времето то прераства в известната днес модна къща “Dolce & Gabbana”. Представят първата си дамска колекция през 1985 година в Милано, където отваря врати първият им магазин една година по-късно (1986). Две години по-късно лансират и трикотажна линия, а през 1989 година започват да създават колекции бельо и бански костюми. Започват да изнасят своите облекла в Япония и в други страни, като САЩ, където през 1990 година откриват свой шоурум. Същата година пускат и колекциите си за мъже. Лансират своя първи парфюм Dolce & Gabbana през 1992 година. Линията D&G стартира през 1994 и е предназначена за млади хора, затова е на по-достъпни цени. Създават колекции очила със собствен дизайн от 1995 година.
Носители са на наградата Woolmark през 1991 и на приза "Най-женствен аромат на годината" през 1993. Получават и “Оскар” за най-добър мъжки парфюм през 1996 година.
В края на 90-те години продажбите им възлизат на около 500 милиона долара годишно, а през 2003 година техният оборот достига 475 млн. евро. Притежават свои бутици в някои от най-големите градове в света – Париж, Ню Йорк, Сингапур, Хонг Конг, Тайпе, Сеул, както и в повечето европейски страни.
Тандемът Доменико Долче и Стефано Габана е навярно най-успешният дует в световния моден дизайн. Тяхната мода е продаваема, не само защото е пазарно ориентирана и има определено комерсиален характер, но и защото е максимално близка до ценностите и очакванията на младите потребители. Харесва се нейната свежест, неподправеност и актуалност.
По-големият Доменико Долче от дете е потопен в модата. Баща му е бил шивач, а в последствие става притежател на малка фабрика за облекло в Милано. Майка му също е отдадена на модния дизайн и модния бизнес. Стефано Габана пък има образование по графичен дизайн. Когато се срещат в Милано, двамата са обединени от желанието да променят стила и представите за елегантност. Ръководят се от мотото: "Колкото по-дръзко, толкова по-добре! Колкото по-секси, толкова по-успешно!".
Едва ли има нещо по-естествено и закономерно за творчеството на Долче и Габана от огромния им интерес към звездите на поп-сцената и плътните им контакти с тях. Повечето известни изпълнители са техни почитатели, но като че ли двамата работят най-активно с Мадона, Уитни Хюстън и Кайли Миноуг. Емблематичен е корсетът на Мадона, обсипан целия с ефектни камъни и кристали. Поп-повицата предизвиква всеобщ интерес към дълбоките деколтета и ексцентричното подчертаване на бюста. Като цяло се предизвиква интерес към по-еротичната и сексапилна мода, лансирана с помощта на засиленото внимание към бельото и неговото изваждане на показ. Уитни Хюстън също се възползва от услугите им, поръчвайки на Dolce & Gabbana всичките си костюми за цяло едно свое турне. В дизайна двамата модни творци залагат винаги на смесицата от цветове и стилове, както и на постигането на индивидуална експресивност и екстравагантност. Почитта и преклонението им пред краля на рокендрола Елвис Пресли проличава, когато за представянето на колекцията си есен-зима 2004-2005 година те канят внучката на Елвис Пресли да дефилира – 14-годишната Райли Киоу.
Различността или още другостта в сексуалната ориентация на прочутите модни дизайнери е всеизвестна. Интимната им връзка е дала изключително добър творчески и бизнес резултат. Модният свят обаче остава шокиран, когато през 2005 година двамата дизайнери обявяват, че прекъсват дългогодишната си връзка и че остават партньри само в дизайна и бизнеса. Двамата преодоляват емоционалния разрив и продължават да творят заедно. Непрекъснато допринасят за свежия импулс в световната мода, не само чрез облеклата и аксесоарите, но и със запомнящите се парфюми.
Модели